Gerillamarknadsföring billigt för företagare – exempel
I kväll var jag ute och gjorde lite gerillamarknadsföring.
Jag använde post-it lappar och kom på lite olika budskap som du kan se på bilderna i detta inlägg.
– Vad är fördelen med gerillamarknadsföring?
Jo det är så här. Traditionell marknadsföring kostar mycket pengar, är resurskrävande och oftast infaller det inom ett eller flera kända mönster som många gånger har provats av andra. Där ligger gerillamarknadsföring ett par steg framför den traditionella marknadsföringen just för att man sticker ut, man syns på ett annat sätt och dina budskap kan vara näst intill riskabla (om du vill) och ändå få genomslag i bruset, samtidigt som det knappt kostar någonting jämfört med den traditionella marknadsföringen.
I kväll var jag ute och placerade post-it lappar med lite olika budskap för webbyrån jag driver. Alla lappar fick olika budskap, men kontentan var detsamma. ”Ring mig om du behöver hjälp med att synas på nätet…”.
Dock hade jag lite tidsbrist så att så många lappar hanns inte läggas ut tyvärr, men jag lyckades få ut några. Nu har jag sisådär 1190 lappar kvar att rita upp och lägga ut på väl valda platser.
Andra som lyckats väl med gerillamarknadsföring är bland andra Richard Branson som även är en riktig entreprenör i min mening. Han har misslyckats med så många projekt och blivit framgångsrik på det…
??Huh?? Sa han rätt nu kanske du tänkte 🙂
Men visst är det så. För att lyckas måste man många gånger misslyckas för att veta exakt vad man skall göra för att verkligen lyckas så ja… jag sa rätt. Richard Branson har misslyckats så mycket att han har lyckats med så mycket.
Att Gerillamarknadsföring skulle vara något som gynnat honom, ja det är ett faktum.
– Låt det gynna dig med!
Ha det gott!
1 svar
[…] länkar Gerillamarknadsföring billigt för företagare – exempel 11 snabba tips och råd om […]