Företagare – Marknadsför dig överallt – Alltid!
Hallå där företagare!
Idag beställde jag tryckmaterial från ett tryckeri som jag har anlitat för det mesta som rör trycksaker.
Vad jag gjorde idag var att sticka ut lite. Gå emot strömmen och se till att jag marknadsför mig på alla de tänkbara sätt som finns.
Därför la jag in ett budskap och hemsideadress som tydligt visar vem brevet är ifrån och vad jag gör. Det är ett tips som jag vill dela med mig till dig då jag tror att du kommer ha stor nytta av dig. På posten jobbar det personer som känner andra personer. Att gå miste om den chansen är ju helt onödigt. Då det handlar om att stärka sitt varumärke är det viktigt att så många som möjligt ser Dig och Ditt företag – utan undantag. Vidare beställde jag också visitkort med tryckta budskap på då jag lättare kan vara lite gerilla och lägga ut dem lite här och var.
Här ser du bildexempel på det ena alternativet av visitkorten där jag marknadsför mig inom området digital marknadsföring:
Detta budskapet kan lätt spridas och det som då marknadsförs är just företagsnamnet, domännamnet och vad jag kan, digital marknadsföring. På baksidan finns samtliga kontaktuppgifter och det blir då oerhört lätt för den som är intresserad att kontakta mig.
Här ser du bildexempel på nästa visitkort. Vad jag marknadsför är att jag kan hjälpa till med hemsidor:
Samma sak här. Vad jag kan: Hemsidor, vem som ligger bakom: One consultant, för att få mer info går man in på www.oneconsultant.se
Även här har jag samtliga kontaktuppgifter på baksidan.
Sista budskapet jag har är:
Vilket innebär att jag också placerar mig i segmentet inom sökmotoroptimering. Alla budskap är en del i min marknadsföringsstrategi.
Samtliga visitkort har samma grundutseende (jag pumpar ut min grafiska profil), jag ser till att jag syns lite överallt.
Men detta är inte något unikt i sig. Du kan applicera det inom din bransch också, så det är bara att ösa på med budskap så att även du marknadsför dig ofta och mycket.
Då jag har beställt ex. antal tusen visitkort räcker det ändå med att 1 företag eller person nappar på något av budskapen så är kostnaden täckt och inkluderar vinst etc. Så varför inte göra så med dina visitkort också?
Ha det gott!