Tänk efter före brukar man ju säga…

… Annars kan allt gå så fel. Läste precis en artikel om en känd låtskrivare i en utomordentligt bra tidning jag har. Han ville betona vikten av att du verkligen skall tro på dig själv för att det är det första du säljer i varje säljmöte. Samt att du till 120 % skall tro på din idé. Varför? Tror du inte till fullo på din idé kan du i ett senare skede heller inte tro på dig själv. Tvivlar du, så tvivlar du i varje möte du har med tänkbara kunder.

– Jag håller med!

Du måste tro på dig själv, du måste satsa fullt ut. Det är ofta inte själva idén som ger dig framgång utan oftast handlar det om vem som är entreprenören! Är du driftig, tålmodig och orädd…? Då har du de flesta komponenterna för att lyckas!

Carl Jonas

Hej! Jag heter Carl Jonas. Du läser nu ett inlägg som är skapat för dig så att du kan bli bättre på företagande och entreprenörskap. Kommentera gärna artikeln så lovar jag att svara inom kort. Tack för att du läste det här!

Du gillar kanske också...